Miljørådgiver - vikariat

bamble kommune
Areal og miljø, Bamble kommune

Bamble kommune er nå inne i en periode med høy aktivitet innen industri og næring, boligbygging og fritid.

Virksomhet for Areal og Miljø har ansvar for arealplanlegging, byggesaksbehandling, geodata, landbruk, miljø og eiendomsskatt og er derfor helt sentral i dette. Kontorsted er Bamble rådhus i Langesund.

Stillingen er krevende, men byr også på mange gode utviklingsmuligheter.
Noe saksbehandling ovenfor politiske råd og utvalg må påregnes. Det kan bli aktuelt med andre arbeidsoppgaver.


Arbeidsoppgaver

  • Hovedoppgaven blir utarbeidelse av kommunedelplan for naturmangfold; utarbeidelse, prosess og oppfølging internt og eksternt.

Ellers vanlige oppgaver knyttet til stillingen som miljørådgiver;

  • Forsøplingssaker; tilsyn, ulovlighetsoppfølging etter regelverket i forurensingsloven med forskrifter
  • Forurensingssaker generelt, uttaler til høringer, reguleringsplaner, etc.
  • Spredt avløp; tillatelser, tilsyn og ulovlighetsoppfølging
  • Høringsuttalelser internt og eksternt på saker som omhandler naturmangfold, friluftsliv, vannforvaltning

Krav til kompetanse

  • Relevant høyskole- eller universitetsutdannelse på master- eller bachelornivå innen naturforvaltning, biologi, klima og miljø, økologi eller tilsvarende

Øvrige kvalifikasjoner

  • Digitaliseringskompetanse vektlegges da stadig flere prosesser i framtiden vil skje digitalt
  • Kompetanse på relevante lover og saksbehandling er ønskelig, men ikke et absolutt krav
  • Prosesskompetanse er ønskelig
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samt bidra positivt i teamarbeid, dvs. godt humør og villighet til å ta i et tak på ulike måter i organisasjonen er viktig
  • Robusthet: Arbeidsoppgavene inneholder saker med mulighet for konflikter og krevende prosesser, særlig i forbindelse med tilsyn og ulovlighetsoppfølging
  • Du må kunne arbeide selvstendig, men også bidra til lagarbeid. Du vil få mange gode og hyggelige kolleger. Evne til omstilling, og til å ta nye oppgaver etter hvert som organisasjonen endrer seg
  • Du må være strukturert og samtidig kunne produsere innenfor saksbehandlingsfrister og med riktig kvalitet
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Utfordrende og allsidige arbeidsoppgaver
  • Hyggelig, uformelt og utviklende arbeidsmiljø
  • Nødvendig opplæring
  • Stor grad av selvstyring
  • Fleksibel arbeidstid
  • Fine kontorfasiliteter
  • Lønn etter gjeldende avtaleverk
  • Meget gode forsikrings- og pensjonsordninger. Sjekk her! KLP

Kontaktperson

Kontaktinformasjon

Finn Roar Bruun, Virksomhetsleder

Telefon:+47 92257185

Fant du det du lette etter?

Samarbeidspartnere